• +48 (91) 43 37 240

Technik organizacji reklamy

Nie od dziś wiadomo, że reklama jest dźwignią handlu, ale jak powinniśmy rozumieć to wyrażenie?
Zawód technika organizacji reklamy łączy wiedzę ekonomiczną, organizacyjną, plastyczną, psychologiczną, a także lingwistyczną, zatem tak szeroki zakres wiedzy i umiejętności umożliwia absolwentom pozyskanie ciekawej, kreatywnej, a co najważniejsze- sprawiającej przyjemność pracy.
Rynek reklamy w Polsce wciąż jest w fazie rozwoju i zarówno nowopowstające jak i już istniejące firmy zainteresowane są zatrudnieniem specjalistów od spraw marketingu i reklamy.

Ucząc się zawodu technika organizacji reklamy, oraz podchodząc do egzaminu zawodowego, zdobywasz dwie kwalifikacje:

Symbol kwalifikacji                        Nazwa kwalifikacji
A.26.                                                       Sprzedaż produktów i usług reklamowych
A.27.                                                       Organizacja i prowadzenie kampanii reklamowej

Po ukończeniu nauki do zawodu i zdaniu obu kwalifikacji, absolwent otrzymuje dokument potwierdzający jego kwalifikacje zawodowe i może podjąć pracę w:

1. pełnoprofilowych i specjalistycznych agencjach reklamowych jako:

  • agent reklamowy – pracownik działu obsługi klienta
  • pracownik zespołu do spraw obsługi zlecenia- account manager
  • pracownik działu kreatywnego
  • autor tekstów i sloganów- copywriter
  • projektant grafiki- art designer
  • pracownik działu produkcyjnego
  • pracownik działu planowania publikacji
  • pracownik działu badań rynkowych
  • pracownik działu mediów- media planner

2. działach marketingu i reklamy przedsiębiorstw produkcyjnych i handlowych jako:

  • specjalista ds. marketingu
  • specjalista ds. reklamy
  • specjalista ds. kontaktów z prasą i kształtowania opinii publicznej- public relations

3. biurach ogłoszeń środków masowego przekazu jako:

  • pracownik biura reklamy
  • akwizytor

Nauczymy Cię:

  • oceniania skuteczności i efektywności kampanii reklamowej
  • tworzenia elementów identyfikacyjnych firm i produktów- znaki graficzne, logotypy
  • tworzenia tekstów reklamowych, sloganów, scenariuszy reklam
  • obsługi programów graficznych
  • współpracy z klientami i innymi firmami
  • sporządzania budżetu kampanii reklamowej
  • pozyskiwania informacji o aktualnych trendach na rynku
  • języka obcego stosowanego w marketingu
  • organizacji stanowiska zgodnie z zasadami ergonomii
  • kierowania zespołem pracowników
  • sporządzania niezbędnej dokumentacji w reklamie
  • organizacji sesji fotograficznych
  • projektowania reklamy wizualnej
  • myślenia marketingowego i jak działać na dzisiejszym rynku pracy.

Jeśli jesteś osobą…

  • komunikatywną
  • kreatywną i abstrakcyjnie myślącą
  • otwartą na nowe doświadczenia
  • odpowiedzialną i systematyczną
  • posiadającą dużą wyobraźnię
  • o umiejętnościach organizacyjnych i marketingowych
  • z uzdolnieniami plastycznymi i językowymi

…to technik organizacji reklamy jest dla CIEBIE!