• +48 (91) 43 37 240

Poznań wart poznania

02 Gru

24 listopada klasa 1d uczestniczyła w wycieczce krajoznawczo-dydaktycznej do Poznania. Zwiedziliśmy Port Lotniczy Poznań-Ławica, w ramach projektu „Poznaj Ławicę”. Dowiedzieliśmy się między innymi jakie procedury bezpieczeństwa stosowane są na lotnisku, jak wyglądają poszczególne elementy infrastruktury portu lotniczego, poznaliśmy nowoczesne środki transportu zapewniające bezpieczeństwo, widzieliśmy również jak wyglądają czynności przeładunkowe i tankowania samolotu. Kwestie te były interesujące zarówno dla przyszłych techników obsługi ruchu turystycznego jak i techników logistyków.
Po wizycie w porcie lotniczym udaliśmy się do centrum Poznania. Widzieliśmy między innymi sławny na całą Polskę mural w poznańskiej dzielnicy Śródka. Spacerowaliśmy urokliwym Ostrowem Tumskim, gdzie znajduje się okazała poznańska katedra – miejsce pochówku pierwszych władców Polski.

Kolejnym punktem naszej wycieczki było Rogalowe Muzeum, które w bardzo oryginalny sposób przybliżyło nam tajemnicę wypiekania rogali świętomarcińskich oraz historię Poznania. Własnoręcznie zagniataliśmy ciasto i lepiliśmy rogale chłonąc przy tym coraz to nowe słowa z poznańskiej gwary.