• +48 (91) 43 37 240

Praktyki zawodowe w Prenzlau

17 Wrz

W terminie 16 – 20 września klasa 2c (hotelarze) przebywa w Prenzlau na praktykach zawodowych. Jest to już drugie takie spotkanie z naszą szkołą partnerską, które jest współfinansowane przez projekt Interreg V A fundusz małych projektów.

Relacja naszych uczniów

16 września
Dziś o 8:40 wyjechaliśmy ze Szczecina. Około 10:00 dotarliśmy do Prenzlau. Po zostawieniu bagaży w hotelu, pojechaliśmy do szkoły, gdzie mieliśmy przedstawiany wstępny plan naszych praktyk na ten tydzień. Następnie jedliśmy obiad na stołówce szkolnej. Był serwowany sznycel, niemiecki odpowiednik naszego polskiego schabowego, a do tego ziemniaki. Po tym skromnym obiedzie dobraliśmy się w grupy i kupowaliśmy składniki na potrawy i dania, które będziemy przyrządzać jutro. Pod koniec dnia udaliśmy się do restauracji na kolację, która była o wiele bardziej pożywna niż szkolny obiad. Przed powrotem do hotelu wybraliśmy się na krótki spacer po sklepach, podziwiając walory turystyczne miasta. Teraz szykujemy się do spania aby nabrać energii na jutrzejsze praktyki.

17 września
Wtorek zaczęliśmy od porannego spaceru na autobus, którym pojechaliśmy do szkoły na pierwsze praktyki gastronomiczne. Tam podzieliliśmy się na grupy. Część osób przygotowywała przeróżne pyszności na śniadanie, a inni nakrywali do stołu. Po spożyciu pierwszego posiłku wzięliśmy się za robienie obiadu. Było wiele rzeczy do zrobienia jednak nie wszystkie się udały. Pomimo tego potrawy były przepyszne i wszyscy najedli się do syta. Po tych praktykach wróciliśmy odpocząć do hotelu. Następnie odbyliśmy długi spacer do restauracji znajdującej się przy jeziorze Unteruckersee, w której ponownie jedliśmy przepysznego sznycla na kolację.

18 września
Środa nie była już tak męcząca jak wtorkowe praktyki. Z rana od razu pojechaliśmy do Haßleben do pizzerii Pana Francesco, który jest bardzo sympatycznym kucharzem. Zjedliśmy śniadanie po czym wsłuchiwaliśmy się w przepis na pizzę. Dowiedzieliśmy się jak zrobić ją od podstaw. Następnie sami mogliśmy ją przygotować. Była przepyszna. Później koło godziny siedemnastej poszliśmy na kręgielnie gdzie świetnie się bawiliśmy. Jedliśmy tam również kolację. Do wyboru znów był sznycel i pieczone ziemniaki jednak większość uczniów zdecydowanie wybrało drugą opcję, ponieważ wielu osobom przejadł się smażony kotlet. Chcieliśmy spróbować czegoś nowego.

19 września
Dziś w czwarty dzień praktyk pojechaliśmy do Schwedt i podziwialiśmy piękno natury w muzeum „Dolnej Odry”. Dowiedzieliśmy się wiele o zwierzętach oraz uczyliśmy się nowych słówek z języka niemieckiego. Następnie przeszliśmy się na długi spacer, na którym omijaliśmy drobne przeszkody. Po wędrówce kierowca zawiózł nas do Oder Center. Tam mogliśmy korzystać z czasu wolnego. O godzinie 17:00 udaliśmy się do pobliskiego Hotelu, w którym poszliśmy do restauracji. Na początku słuchaliśmy niedługiego wykładu dyrektora restauracji o tym co jest potrzebne do zorganizowania eventów w lokalu gastronomicznym. Po tym niedługim szkoleniu podawana była obiadokolacja. Mieliśmy ogromny wybór, z czego byliśmy bardzo zadowoleni. Po tym dość aktywnym dniu regenerujemy siły na jutrzejszy powrót.

20 września
Dzisiejszy piątek jest dniem wyjazdu. Spakowaliśmy walizki i pojechaliśmy do szkoły zjeść śniadanie. Wyglądało to tak jak we wtorek. Cześć osób przyrządzała jedzenie, a inni nakrywali do stołu. Po spożyciu posiłku mieliśmy pożegnanie. Dostaliśmy certyfikaty uczestnictwa w praktykach oraz oglądaliśmy filmiki ze zdjęciami i nagraniami wspominając piękne chwile z tego tygodnia. Wsiedliśmy do autokaru, a teraz wracamy do Szczecina. W czerwcu znów spotykamy się z Niemcami, tym razem w naszym mieście, aby kontynuować praktyki.