• +48 (91) 43 37 240

Grupa I – 19.08.2017

Praktyki zawodowe w Irlandii Północnej

19.08.2017 ….Niezwykły dzień bez deszczu…

Dziś niezwykły dzień. Dwie przyczyny: wspaniała wycieczka po Irlandii i pierwszy dzień kiedy nie pada.

Wycieczkę zorganizowali nam pracownicy North West Academy of England. Wszystko zaczęło się od rannego spotkania przed biurem Informacji Turystycznej w Londonderry o godzinie 10:45. Wraz z młodzieżą i opiekunami Zespołu Szkół Spożywczych z Zabrza wybraliśmy się na całodzienną wycieczkę do Irlandii. Przekroczyliśmy granicę pomiędzy Zjednoczonym Królestwem a Irlandią. Można to było zauważyć tylko w dwóch przypadkach: patrząc na drogowskazy gdzie obok nazw angielskich pojawiły się napisy po irlandzku oraz płacąc w sklepach w euro.

Zwiedziliśmy dziś wspaniały Park Narodowy Glenveagh o powierzchni 16500 ha, w północnej części Republiki Irlandii. Obejmuje część pasma górskiego Derryveagh, a jego malowniczą scenerię tworzy zespół jezior otoczonych górskimi szczytami. W parku znajdują się najwyższe szczyty Donegalu. W pd.-zach. części Parku przeważają granitowe urwiska wymodelowane przez lądolód, natomiast w pn. części występują wzgórza o łagodnych zboczach i głębokie torfowiska.

Na obszarze parku mieliśmy możliwość zwiedzenia zamku wraz z przyległymi ogrodami, obfitującymi w niezwykłe rośliny i widoki.

Później udaliśmy się w dalszą podróż, by dotrzeć nad brzeg Oceanu Atlantyckiego w okolice miasta Dunfanaght – widok oszałamiający. Niezwykłe przeżycie,  woda niezbyt zimna, a plaża przepiękna.

Do Londonderry wróciliśmy ok godziny 19:00. Wycieczka wyczerpująca ale wspaniała. Piasek i muszelki towarzyszą każdemu z nas…