• +48 (91) 43 37 240

Grupa II 15.09.2019

Dzisiaj minęły dwa tygodnie praktyk zawodowych. Nastroje są różne. Niektórzy zaczynają tęsknić za domem, inni wręcz odwrotnie. Wspólny wyjazd do Parku Narodowego w Glenveagh znajdującego się w Irlandii oraz spacer brzegiem Oceanu Atlantyckiego w okolicach miasta Dunfanahght odwrócił nasze myśli. W podróż zorganizowaną przez North West Academy of England ruszyliśmy o godz. 11:00 tutejszego czasu ( przypominamy, tutaj czas cofamy o godzinę). Autokar przywiózł nas do parku po blisko 1,5 godz. podróży. Razem z nami w wycieczce uczestniczyła grupa uczniów z włoskiej Sycylii, która podobnie jak my realizuje w L’Derry praktyki zawodowe. Do zamku, który jest celem i największą atrakcją turystyczną parku można było dotrzeć mini busikiem tzw. shutle busem (za 2€) lub pieszo 4,5 km. Ponieważ tego dnia pogoda nas rozpieszczała, świeciło słoneczko i nie było wiatru zdecydowaliśmy się na spacer. Po drodze krajobraz był cudowny. Jeziora otoczone górskimi szczytami, urwiska, łagodne zbocza i połacie torfowisk. Urzekające kolory: wszystkie odcienie zieleni, żółci, pomarańczu i kępki łagodnego fioletu. Do naszych uszu docierał szum wody z licznych strumyków. Na końcu naszej wędrówki czekał na nas bajeczny zamek i otaczające go ogrody. Spacerkiem ruszyliśmy do autokaru.
W drodze powrotnej zatrzymaliśmy się na chwilkę w miejscu widokowym, by z daleka obejrzeć ruiny kościoła wyjątkowo malowniczą zatokę.
Gdy dotarliśmy nad Ocean Atlantycki naszym oczom ukazała się szeroka, piaszczysta plaża. Mimo bardzo zimnej wody dojrzeliśmy również amatorów surfingu.
Do Londonderry dotarliśmy o 18:30 naładowani nową energią do pracy.