• +48 (91) 43 37 240

VEPO3 – 19.06

Sobotnia wycieczka rozpoczęła się o godzinie 11 rano. Odwiedziliśmy aż pięć obiektów turystycznych, których ciekawą historię przekazywał nam podczas podróży przewodnik Michael Cooper. Jako pierwsze na trasie znalazły się ruiny średniowiecznego zamku Dunluce, malowniczo położonego nad Oceanem Atlantyckim na zboczach bazaltowych skał. Budowla ta posłużyła jako zamek na Żelaznych Wyspach, czyli siedziba rodu Greyjoy’ów w serialu „Gra o tron”. Drugim punktem programu była destylarnia irlandzkiej whiskey Bushmills. Niestety z powodu pandemii zdołaliśmy obejrzeć tylko budynki tej wytwórni i nie dane nam było zakupienie pamiątek w należącym do obiektu sklepiku. Ale na dowód tego, że destylarnia działa zarejestrowaliśmy dym z jej kominów. Trzecim odwiedzonym przez nas miejscem była Grobla Olbrzyma (Giant’s Causeway), według niektórych, największy cud przyrody Irlandii. Jest to formacja skalna nad samym oceanem składająca się z ciasno ułożonych kolumn bazaltowych. Według irlandzkiej legendy stanowi ona pozostałość po konflikcie między dwoma gigantami. To waśnie irlandzki olbrzym Finn MacCumhaill wybudował drogę, po której chciał przejść do Szkocji suchą stopą i tam pokonać swojego odpowiednika. Następnym przystankiem podczas naszej podróży był most linowy Carrick-a-Rede. Most ten zawieszony około 23 metry nad taflą wzburzonego oceanu ma 18m długości i łączy Irlandię kontynentalną z mała wyspą oddaloną o 20m. Podczas spaceru ścieżką wiodącą do mostu mogliśmy podziwiać wspaniałe widoki pięknych, szmaragdowych wód oceanu oraz imponujące klifowe urwiska. Na horyzoncie, dzięki sprzyjającej aurze udało nam się zobaczyć Szkocję. Jako ostatni punkt odwiedziliśmy Dark Hedges, wyjątkową aleję okoloną mrocznymi bukami. Producenci „Gry o tron” wykorzystali również i tą scenerię podczas produkcji serialu. Odegrała ona rolę królewskiej drogi.