• +48 (91) 43 37 240

Wymiana polsko-niemiecka w Hassfurt

12 Cze

Uczniowie z klas 1 oraz dwie uczennice z klasy 2 w dniach od 1 do 8 czerwca uczestniczyli w wymianie polsko-niemieckiej w Hassfurt.

Pierwszego dnia naszej wizyty w Hassfurcie spotkaliśmy się z dyrektorem Regiomontanusgymnasium, który opowiadał nam o ich systemie nauczania. Następnie zostaliśmy oprowadzeni po szkole i okolicy przez panią wicedyrektor. Mieliśmy trzy lekcje: geografie, muzykę i angielski. Po pysznym obiedzie udaliśmy się do centrum miasteczka na lody oraz na grę miejską. Potem rozeszliśmy się do domów.

Drugiego dnia wyruszyliśmy na wycieczkę do dwóch pobliskich miasteczek. Podziwialiśmy przepiękną panoramę oraz dowiedzieliśmy się trochę o Regiomontanusie, czyli patronie gimnazjum. Po zwiedzaniu wróciliśmy do szkoły na obiad, a następnie połowa grupy udała się do miasta, a reszta poszła do swoich partnerów z wymiany na lekcje angielskiego. Po lekcjach odbyła się kolacja z rodzicami partnerów gdzie mogliśmy skosztować pyszne niemieckie potrawy.

Trzeciego dnia byliśmy w Coburg. Na zamku Vestung Coburg. Zwiedzaliśmy Markplatz oraz kościół ewangelicki St.Moritz.

Czwartego dnia byliśmy w Schweinfurt. Zwiedzaliśmy miasto z przewodnikiem, między innymi Rathaus kościół św. Salvatora  oraz Schrotturm.
Potem byliśmy w Arbeitsagentur. Urząd pracy gdzie uzyskaliśmy informacje nt. kształcenia się w Niemczech, studiowania oraz systemu szkolnictwa.
Wcześniej zjedliśmy typowego tureckiego kebaba.

Piątego dnia byliśmy na spływie kajakowym w Trimberg. Przepłynęliśmy ponad 10km. Pomimo dużego zmęczenia każdy wrócił szczęśliwy.