• +48 (91) 43 37 240

VEPO5 – 3.06.2023

Dzień 14

Autokarowa wycieczka do Malagi

W słoneczną sobotę uczestnicy projektu VEPO 5 wyruszyli na całodzienny podbój Malagi. Wraz z przewodnikiem turystycznym Panem Roberto zwiedzaliśmy najpopularniejsze atrakcje turystyczne miasta oraz poznaliśmy jego historię. Eksplorację miasta zaczęliśmy od targu rybnego – Mercado Central de Atarazanas, w którym mieści się wiele stanowisk z przeróżnymi gatunkami ryb i owoców morza. Tutaj te morskie dary natury są czymś oczywistym, a ich bogata różnorodność wzbudziła nasze ogromne zainteresowanie.

Wędrując uliczkami Malagi czuliśmy wiatr od morza. Piękny deptak Marquesa de Larios zaprojektowany na wzór paryskich ulic, w których kamienice nie posiadają rogów tylko są półokrągłe po to aby morska bryza mogła ochładzać mieszkańców podczas panujących tu często wysokich temperatur.

Sercem miasta jest historyczne stare miasto z Katedrą, ruinami Teatru Rzymskiego, twierdzą Alcazaba i zamkiem Gibralfaro.

Katedra Wcielenia popularnie nazywana jest przez mieszkańców La Manqiuta (bez ręki) ze względu na brak jednej wieży i asymetryczny kształt.

W trakcie wędrówki ulicami starego miasta zajrzeliśmy do sklepu z tradycyjnymi hiszpańskimi słodkościami, czyli popularnymi turonami. Wybór był ogromny, wiele smaków, których mieliśmy okazję spróbować i zakupić.

Wspięliśmy się na punkt widokowy twierdzy Alcazaba, by podziwiać ruiny Teatru Rzymskiego i panoramę miasta.

Mieliśmy okazję usiąść na ławeczce obok posągu Pabla Picassa tuż pod domem, w którym się urodził i wychował.

Wycieczkę zakończyliśmy spacerem pod cieniami palm w pięknym parku z roślinnością śródziemnomorską, a następnie promenadą nadmorską tuż obok cumujących przy kei statków wycieczkowych. Znaleźliśmy też czas na zakup pamiątek.