• +48 (91) 43 37 240

Prenzlau

27 Lut

W dniach 25.02. – 1.03.  grupa hotelarska klasy 2c oraz po 2 uczniów z klas 1c i 3c biorą udział w projekcie Interreg Va FMP dofinansowanym przez Unię Europejską. Projekt zakłada wymianę doświadczeń zawodowych w branży hotelarskiej. W ramach projektu uczniowie naszej szkoły przez tydzień będą aktywnie brali udział w warsztatach zawodowych w Prenzlau, poznają pracę w dwóch dużych hotelach oraz nauczanie ich zawodu po drugiej stronie granicy. Przez tydzień nawiążą kontakty z rówieśnikami z Niemiec i będą mieli możliwość uczenia się języka niemieckiego od Nativ Spekarów. Projekt jest obopólny – w kwietniu będziemy gościć uczniów z Prenzlau.

Dzień 1

Przyjazd do naszej szkoły partnerskiej w Prenzlau, uroczyste powitanie oraz obiad w postaci niemieckiego sznycla. Zwiedzanie najważniejszych części miasta, powrót do schroniska Gäste-und Seminarhaus UckerWelle.

Dzień 2

Przyjazd autokarem do miasta Templin, zwiedzanie hotelu Ahorn Seehotel Templin, obiad w restauracji hotelowej. Udanie się do pobliskich term Naturtherme Templin

Dzień 3

Dzień trzeci był najważniejszym dniem z całego projektu. Zarówno grupa niemiecka jak i polska miała największe szanse na integracje podczas gotowania, zdobienia stołów do wspólnego posiłku oraz zajęć z miksologii (robienie drinków bezalkoholowych i smoothie). Po obiedzie mieliśmy szansę na świetną zabawę na łyżwach.

Dzień 4

W czwartek udaliśmy się do nowej browarni połączonej z hotelem Andersen Schwedt. Mieliśmy szansę poznać tajniki produkcji rozmaitych rodzajów piw i funkcjonowania wyjątkowego hotelu – jest to jedno z nielicznych miejsc w Niemczech, w którym praktykowane są tradycje katolickie (na przykład przyjmowanie księdza każdego roku w celu poświęcenia tego miejsca, jak również trzymanie się zasady, iż dzień święty należy święcić, co w tym przypadku oznacza, że w każdą niedziele hotel nie spełnia żadnych usług poza serwowaniem śniadań dla gości i obsługi na recepcji). Tam zjedliśmy obiad, po którym wykorzystaliśmy swój czas wolny w OderCenter.

Dzień 5

Dziś wymiana dobiegła końca. Po uroczystym podsumowaniu tygodnia otrzymaliśmy certyfikaty uczestnictwa w projekcie 25.02 – 1.03 2019 Prenzlau, Niemcy. Dziękujemy za wspólnie spędzony czas i nie możemy doczekać się przyjazdu kolegów i koleżanek z zachodniej granicy.